Om Sola

I år er Sola en avdeling med til sammen 27 barn født i 2018 og 2019, og er 6 voksne på avdelingen hver dag.

De som jobber på Sola i år er:

• Tove-Lill Friberg: pedagogisk leder 100%
  • Siril Flaa Eieland: pedagogisk leder 100%
  • Doris Birkenes: pedagogisk leder 90%
  • Trine Flaa: barne- og ungdomsarbeider 100%
  • Geir Inge Trondsen: assistent 80 %
  • Bente Aakre Aanesland: assistent 80%
  • Anne Marie Søbye: assistent 60%

Vi er opptatt av å ha en leken, munter og respektfull tone med hverandre. Vi ser barna med gode øyne. Vi setter trivsel og trygghet svært høyt i barnehagehverdagen. Med klare grenser og rammer/rutiner i hverdagen, håper vi å legge et godt grunnlag for nettopp dette. For å skape gode relasjoner inne på Sola mellom barn-barn og barn-voksne deler vi oss ofte opp i mindre grupper. Vi har blant annet skolegrupper og turgrupper. Vi er mye ute både i barnehagens uteområde og på turdagene har vi faste turplasser som vi går til. Vi er også så heldige at vi har fått en grillhytte på Hampeknatten som vi flittig bruker. Gjennom mye lek og humor, men også alvor og glede ønsker vi å gi barna deres livsglede og erfaringer til å meste morgendagens samfunn.

I Hampehaugen Barnehage jobber vi for visjonen vår som er TRIVSEL: trygghet, raushet, inkludering, vennskap, se meg, empati og lekende voksne

Vi som jobber på Sola ønsker et tett samarbeid med dere som er foreldre/foresatte til barn på avdelingen. Husk at dere alltid kan spørre oss om en samtale om dere ønsker det.

VELKOMMEN TIL OSS PÅ SOLA!